چه چیزی باید بخورید؟

کاشتمو

کاشت مو یکی از مؤثرترین پروسه های زیبایی است. در کاشت موی طبیعی، موهای خود فرد از قسمتهای اطراف سر برداشت و به قسمتهای طاس و کم موی بالای سر پیوند زده میشود. این فرآیند در کلینیک کاشت مو با استفاده از بی حسی موضعی انجام شده و پس از پیوند مو، این موها ابتدا دچار ریزش شده و بعد از 6 الی 9 ماه نتیجه نهایی و مطلوب با رشد مجدد موهای کاشته شده فراهم خواهد شد.

 

چه چیزی باید بخورید؟

خبرنامه کلینیک کاشت مو

خواهان موی سر قوی، براق و سالم هستید؟ یک رژیم غذایی متعادل که شامل پروتئین، زنیک و مواد مغذی دیگر میشود ضروری است. بیسترو آنلاین با دکتر آلن بومن در مورد بهترین مواد غذایی جهت حفظ سلامت مو مصاحبه نموده است . توصیه های وی در اینجا ارائه میشوند.

قزل آلا
وقتی صحبت از زیبایی و مواد غذایی میشود، به ندرت میتوان قزل آلا را از قلم انداخت. این منبع پروتئین با کیفیت بالا که سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است سرشار از ویتامین B12 و آهن هم هست.
سبزیجات چطور؟ یک یا 2 قاشق بذر کتان در رژیم غذایی روزانهتان برای تأمین چربیهای امگا3 گیاهی شامل کنید.
کلینیک تخصصی پوست و موی آرمان :
سبزیجات سبز تیره
اسفناج و بروکلی منبع عالی ویتامین AوC هستند که بدن شما به آنها برای تولید سبوم نیاز دارد. مواد روغنی که توسط فولیکولهای موی شما ترشح میشوند، نرم کننده طبیعی بدناند.
لوبیا
سبزیجاتی مثل لوبیا و عدس باید بخش مهمی از رژیم غذایی شما برای سلامت مویتان باشند. آنها نه تنها برای افزایش رشد مویتان به اندازه کافی پروتئین فراهم میکنند بلکه محتوی آهن، زینک و بیوتین هم میشوند. کمبود بیوتین میتواند منجر به موی شکننده شود.
مغزها
مغزها (فندق) یکی از بهترین منابع طبیعی سلنیوم و یک ماده معدنی مهم برای سلامت سرتان هستند. گردو محتوی اسید آلفا ـ لینولئیک و اسید چرب امگا3 است که ممکن است به مرطوب کردن مویتان کمک کند. آنها همچنین منبع زینک هم هستند. کمبود زینک میتواند منجر به ریزش مو شود بنابراین مطمئن شوید که مغزها به طور منظم در رژیم غذاییتان مصرف میشوند.
تخم مرغ
تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است. این ماده همچنین محتوی بیوتین و ویتامین B12 میشود که مواد مغذی ضروری برای زیباییاند.
غلات (دانه ها)
دندانهایتان را با دانههای پر شده مثل نان گندم و غلات صبحانه تقویت شده برای تأمین دوز زینک، آهن و ویتامینB در سلامت مویتان، تقویت کنید.
محصولات لبنی کم چرب
سرشیر و ماست منابع آلی کلسیم که یک ماده معدنی مهم برای رشد موست، میباشند. آنها محتوی خامه و کازنین هم هستند که دو منبع پروتئین با کیفیت بالا میباشند. برای داشتن موی سالم، در میان وعدهتان از ماست، دوغ یا پنیر استفاده کنید. میتوانید با مصرف دو قاشق بذر کتان یا گردو جهت تأمین زینک و اسیدهای چرب امگا3، مویتان را تقویت کنید.
اگر رژیم غذایی سالم غنی از مواد غذایی توصیه شده داشته باشید، مو و پوست سرتان قدردانتان خواهند بود.

 

About The Author

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *